torsdag 23 mars 2017

Tempopendling och stigcykling

Det blev ju faktiskt bättre än planerat det här! Vi fick oss lite utecykling båda två idag, på olika håll. Andreas cyklelpendlade till jobb i morse och körde en tempopendling hem med en snittpuls på 88% som gav en vilotid på 46 timmar så han är nöjd.
Andreas på väg till jobb, här nånstans kring Västra Klappe.

Så var han hemma igen.

Jag cykelpendlade förstås också men det är inget jag räknar som träning, ungefär 15 minuter vardera vägen. Efter jobbet idag hade vi bokat in ett veterinärbesök för Hilda och Olsson, vaccinationssprutor och en förmodad öroninflamation hos Olsson. Blir återbesök för honom om två veckor.

Hilda på väg till veterinären
Efter det fixade Andreas de sista detaljerna, så som flaskställ och sadel (en förhållandevis viktigt detalj...), på min FS medan jag bytte om. Sen bar det av till Berget! Jag tog banvallen ut till "Kärleksstigen" vid Krapperupp, ut igen på banvallen och vidare mot Kockenhus. Där svängde jag av längs med åkern och tog den fina stigen till Kapellet. Spanade efter blåsippor men såg inga förrän jag stannade för att släppa ut lite luft ur däcken.

Forsatte en liten bit förbi Kapellet och rullade ner mot hamnen i Mölle och längs med vattnet bort till starten av Stravasegmentet Kullaberg Klättring. Körde hela segmentet och när jag kom hem visade det sig att det tog exakt lika lång tid som sist med min andra mtb - 15:15! Jämförde de två försöken i datorn och idag hade jag faktiskt lägre puls än sist. Det kan ju förvisso bero på flera olika saker men det känns ändå som att jag inte är långsammare uppför, i terräng, trots att den heldämpade cykeln är tyngre.

Motljus och stickiga ögon
Det var verkligen finfint att hinna med en sväng ute och dessutom i skogen.